5 Mart 2011 Cumartesi

vicdan...

Gelecek korkusu...
Sıra bana da gelir mi kaygısı...
Çocuklarımıza nasıl bir Türkiye bırakıyoruz sorusu...
Alt alta sıralasan yüzlerce neden sayarsın Taksim'e binden fazla gazetecinin yığılması için.. Ama bhepsinin en birincisi tek kelimedir : vicdan...
İçinden gelmeyen bilmez gazeceti milletini...
Dünyanın hakkını savunur kendi örgütlenemez...
Dedikoducudur...
Yanındaki arkadaşı kovulunca devekuşudur...
Zaten her şeyin bir sesebi vardır...
Aslında mesleğinin gereğidir çoğu yaptığı.. Muhbirdir çünkü...
Falan yerde olanı filan bilgilerle toplar ve vatandaşa duyurur...
Haber için gözü pektir gazeteci.. Bazen kafasına silah dayasan kaçmaz, haber atlamak daha beter gelir düşününce...
Bazen korkaktır patron işlerinde...
Dünyanın en kolay yalan söyleyen insanıdır...
Habere ikna için sizi oğlunuz olduğuna ikna edebilir...
Avantacıdır bazıları..
Beleş gezilere, kokteyllere bayılır, patronun parasını saçar savurur.. Hatta iç eder kimi...
Düzene göre şekil alır bir çoğu...
Elastikidir, her iktidara uygun nizamdadır, düzene uyar bağlama telleri...
Yan masasında 10 yıl otur güvenini tam kazanamazsın...
Bir kendisidir hepsi için, 2 ile sonsuz arasındaki sıralama hep değişir...
İşe bu milletin binbir çeşit insanı koştu Taksim'e dün...
Yıllardır bu sabah baskınlarını takip edenler
Bu kez kendileri yürüdü istiklali boydan boya,
gazetecilğin istiklali çocuklarını istikbali için...
Sağcı da vardı içlerinde solcu da,
İktidarı sapına kadar destekleyenle de merhabalaştım,
Yarın öbürgün beni alırlar diyenle de...
Hepsini orada buluşturan tek ortak nokta vardı.. Vicdan
Nedim'i şahsen tanıyan da azdı içlerinde,
Ahmet'le yüzyüze muhabbet eden de...
Ama hepsinin dilinde aynı iki kelime vardı : Yok artık !
Ben korkuyla gitmedim mesela oraya...
Yürümekten çıkacak sonucu da merak etmedim...
Aklım ve kalbim yürü dedi, yürüdüm...
Eve dönünce operasyonları ilk günden bu yana destekleyenlerin yazılarını okudum...
Hala korkaklar, hala içten pazarlıklı...
Yuh artık da diyemiyorlar yok artık da...
Efendim soruşturmaya gölge düşürürmüş de,
Selahiyet açısından felahiyet açısından falan bakımından filan kaygılardan...
Pensilvanya Kasımpaşa uzlaşmazlığına mı kızdınız
Yoksa bu kadarını sizin bile mi yüreğiniz kaldırmadı, bilmiyorum ama..
Gidin "vicdan"ınızı başka yerde temizleyin...
Nedim'i de Ahmeti'i de yazılarınızla kirletmeyin...
Başka kapıya...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder