4 Ocak 2012 Çarşamba

emek...

-ekşıya ne?
-eşkiya, yol kesen adam vuran, yani senin benim gibi insan
-sen ekşıya mısın?
küçük sevimli bir çocukla sevdası uğruna hapis yatan adam konuşuyor...
perdeden yansıyan ışığa bakıyoruz öylece...
orhan, murat, gökay bi de ben...
dört üniversiteli.. basın emekçisi...
öyle bir cuma akşamı işte...
eşkıyayı seyrediyoruz..
yok hopalı değil urfalı...
hastasıyız şener şenin...
beklediğimiz film oldu mi illa ki ilk günden gideriz... son seansa...
ben tam ortadaki geniş boşluklu sırayı severim...
orhan en ön ya da ikinci sıra...
film arasında bile kalkmaz ordan, ben kesin bi frigo alır gelirim...
muratla gökaya farketmez...
çıkışta ıslak hamburger şart.. bi de evde uzun uzun muhabbet...
bizim hikayemiz 15 yıllık...
dedene sor aynısını anlatır...
88 yıllık bir kültür bu be...
bina için daha öncesi de var da...
bobinlerin mazisi 1924...
sor anneannene "büyük caruzo'yu anlatsın...
rüzgar gibi geçti'yi sarılarak izleyen teyzendir belki de...
yerli sevene selvi boylum al yazmalım...
sevgi neydi aytmatov baba...
emek değil miydi?
gülmek isteyene hababam...
herkes kendi gazel örneğini kendisi seçsin...
elinde bavulla bir çocuk çıksın bahçeden...
usul usul gelsin malum müzik...
sonra affetsin mahmut hoca...
coşsun sınıf..
laylaay laralaralaaaay laylara laylaylay lay...
bak eli belinde turşu kavgasında adile teyze...
vecihi bildiğin gibi...
seviiiyoruuum veriyor musunnn?
bin minibüs gelsin perdeye...
kırmızı ford...
sonra kahvede iki kasketli adam...
yokuşta geçme beni... düzde yerim seni...
aşıksan vur saza şoförsen bas gaza...
nabeeeerrrr.. şakire çay yookk.
güzel abbasım çiçek abbasım...
bak düğün başlamış...
kaldırmış kolları kadir...
türkan sultan tam karşıda...
basma ulan o tetiğe şerefsiz...
kaç film oynadı bi sinemada himmet aağabeeeyy?
dooz bin dooz yüz seksen yedi.. dooz bin dooz yüz seksen seezz..
te allah belanı lan...
bu sahneleri aklımdan silebildiğiniz gün yıkın emek'i...
turist ömeri yok sayabildiğiniz gün vurun kazmayı...
gücünüz yeterse,
hulusi babayı ikna edin perdenin yanındaki melekleri sökmeye...
o güne kadar yıkılın karşımdan...
bu hikayenin iyisi emek beyler...
bu hikayenin iyisi biziz...
kötüyle çirkini aranızda paylaşın...
şimdi gidin dev alışveriş merkezinde top oynayın...
ha durun durun bakın yaşar usta ne diyor?
seeeennn siyasetçi beledyeci falanca beey..
sen mi büyüksün yoksa ben miiii...
dokunma sinemama.. dokunma kahramanlarıma...
dokunma aifişlerime.. dokunma düşlerime...
yoksa bir bileti bile incitmeyen ben...
yaşar usta...
çeker vururum seni...
ve dönüp arkama bile bakmam...
yani efendiler...
emek onurumuzdur...
ve bu filmin yönetmeni biziz...
biz bu hayatta var oldukça
o perdede SON yazmaz...

1 yorum:

  1. Tebrik ediyorum güzel yazın için. Biz de Emekçiyiz. Benim oğlum da Harry Potter filmlerini orada izlemek istiyordu, kısmet olmadı ama O da, ben de başka filmleri Emek'te seyredeceğine inanıyoruz ve bekliyoruz...

    YanıtlaSil